- خانه
- قوانین و ضوابط
قوانین و ضوابط
گروه مهندسی کارزان خواستار آن است که موارد زیر جهت استفاده از خدمات سایت و اپلیکیشن به دقت مطالعه شود. توجه داشته باشید که آغاز استفاده شما از این سایت، اپلیکیشن و خدمات آن، به منزله پذیرش تمامی قوانین و مقررات است. شرایط و مقررات کارزان ماده ۱ - تعاریف و اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است: مشتری: افرادی که در سایت یا اپلیکیشن کارزان یک خدمت را درخواست داده اند. کاربر : افرادی که در اپلیکیشن یا سایت کارزان ثبت نام کردهاند. حساب کاربری: حسابی است که افراد برای استفاده از سرویس کارزان در نرمافزار ایجاد کردهاند. اعتبار: مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود جهت استفاده از سرویس کارزان دارند. اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران در اختیار کارزان قرار داده میشود مانند شماره تماس، اقامتگاه، پست الکترونیکی و غیره.
ماده 2 – قوانین عمومی کاربر متعهد است که در استفاده از خدمات کارزان تمامی قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت کند، نرمافزار را برای اهداف قانونی به کار گیرد و در همه حال، با در نظر گرفتن حیثیت تجاری نرمافزار ، مرتکب رفتاری نشود که اعتبار آن را خدشهدار نماید. اطلاعات فردی درج شده توسط کاربر و مشتری در فرم درخواست خدمت میبایست واقعی و دقیق باشند؛ در صورت مغایرت در اطلاعات مسئولیت مشکلات احتمالی آینده در تعامل بین مشتری و متخصصین بر عهده مشتری خواهد بود. مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در کارزان یا سایر خدمات مربوط به کارزان انجام میشود به عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاعرسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و میشود به عهدۀ کاربر خواهد بود. کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند. در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از سرویس، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت میتواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ سرویس به کاربر خودداری کند. مسئولیت هر نوع اقدام مشتری که منجر به بروز آسیب بدنی، جانی یا مالی گردد به عهدهی خود مشتری است و شرکت در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت. کاربر مشتری و ارائه دهنده خدمت تعهد می نمایند، که از هرگونه ارتباط مستقیم با یکدیگر که منجر به ایجاد ضرر و زیان برای کارزان گردد اجتناب کنند و درصورت آگاهی از این اتفاق کارزان می تواند نسبت به انسداد حساب کاربری ایشان و قطع همکاری اقدام نماید . هر نوع تسویه حساب مالی شامل مبلغ و روش پرداخت آن بین مشتری و ارائه دهنده خدمت، اعم از پرداخت هزینه های انجام خدمت و مبالغ مربوط به فاکتور اجناس، هزینه های ایاب و ذهاب و مانند آن ها بر اساس روال کار سرویس کارزان می باشد و توافقات به صورت مکتوب پیش از انجام کار باید به امضا دو طرف برسد. کاربر (مشتری) متعهد است در صورت داشتن هرچیز نامتعارف و هرگونه پرنده یا حیوانات دیگر در منزل، موضوع را قبل از توافق بر انجام کار به گروه کارزان اعلام کند در غیر اینصورت چنانچه پس از پذیرش درخواست خدمت و عزیمت مجری به محل، مواجه با موارد فوق شود، مجاز به لغو (امتناع از انجام) سفارش بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده برعهدۀ کاربر (مشتری) است. مشتری می پذیرد که اسناد، مدارک و اشیای مهم و گرانبهای خود اعم از طلا، ارز، جواهرات و سایر اشیای قیمتی خود را بدون مواظبت در معرض نیروهای مجری قرار ندهد و بر نگهداری آنها نظارت داشته باشد. همچنین قبل از خروج مجری تمامی لوازم منزل خود را کنترل نموده و هرگونه کاستی احتمالی را قبل از ترک مجری اطلاع دهد. کاربران میپذیرند که سرویس کارزان ممکن است به عنوان راه ارتباطی به آنها پیامک، ایمیل و یا Push Notification ارسال کند. کاربران میتوانند درخواست کنند که ارسال این پیامها قطع شود اما میپذیرند که با انصراف از دریافت این پیامها، ممکن است در استفاده از خدمات با مشکل مواجه شوند و یا اطلاعات مقتضی بموقع به ایشان نرسد. کارزان ممکن است کدهایی به منظور هدیه به کاربر ارائه کند که با وارد کردن این کدها در برنامه، یا درصدی از هزینه خدمات کاسته یا درصدی از هزینه خدمات پس از آن به کاربر برگردانده شود و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در کارزان اضافه میشود. کاربر میپذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه خدمات به آنها داده میشود ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که کارزان برای ارائه این کدها هزینه ای از کاربران دریافت نمیکند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتی که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است میتواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند. کاربر میپذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد مستقل از روش کسب آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که کارزان در اختیار آنها قرار میدهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از سرویس کارزان قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد. با استفاده از سرویس کارزان کاربر میپذیرد که در حین انجام خدمت، کارزان را وسیلهای برای تبلیغات و بازاریابی کالاهای شخصی خود قرار ندهد و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات شخصی و یا محصولات متعلق به دیگران خودداری کند. مشتری موظف است در زمان مقرر در مبدأ خدمات (آدرسی که در درخواست خدمات ثبتشده است) حضور داشته باشد و یا فرد مورد اعتمادی را به متخصص جهت نظارت بر انجام صحیح خدمات معرفی نماید. با استفاده از خدمات کارزان کاربران میپذیرند که هیچ نوع رابطۀ کارگر و کارفرمایی بین شرکت و خدمت دهندگان وجود ندارد و شرکت به هیچ وجه کارفرمای خدمت دهنده نیست و نخواهد بود، و رابطه به صورت پیمانی خواهد بود. شرکت به عنوان ارائه کننده خدمات نرم افزاری آنلاین «کارزان» برای ارسال درخواست های خدمت و پذیرش انجام خدمت در نقش تسهیل گر ارتباط بین کاربرانش، سعی میکند تا با استفاده از فناوری روز کیفیت این ارتباط را ارتقاء بخشد و همواره در این راستا تلاش میکند. کارزان در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (مجری یا مشتری) میتواند برای شرکت یا سایر مشتریان یا کارزان خطرناک باشد یا مطلوب نباشد حق حذف دسترسی کاربر مذکور به سرویس کارزان را دارد. هر گونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار کارزان و همچنین حقوق مادی و معنوی برند، اپلیکیشن و سایت کارزان شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی و کارزان حق غیر فعال نمودن کاربر و اقدام قانونی علیه وی را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت. وسایلی که مجری نباید در محل داشته باشد عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات آتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو، هر گونه سلاح گرم و سرد و مواد مخدر و مشروبات الکلی و هر مواد دیگری که نامتعارف یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است. اجرای خدمت بدون حضور مشتری در محل خدمت (مالک یا مستاجر یا وکیل ایشان) توسط مجری ممنوع است و در صورت عدم رعایت، همۀ مسئولیتهای ناشی از این تخلف برعهدۀ اقدام کنندگان آن است و کارزان حق دارد نسبت به قطع دسترسی اقدام و مبادرت به پیگیری قانونی از جمله مطالبۀ خسارت از شخص متخلف کند. کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش مادی و معنوی و فنی سرویس یا سرویس های مرتبط با کارزان و نرم افزارهای آن انجام دهد. گروه مهندسی کارزان ممکن است گاهی به کاربران اجازه دهد که در وب سایت، برنامه موبایل و یا سایر بخشهای این سرویس عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایلهای مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) که به این شکل در سرویس ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود اما با ثبت آنها در سرویسهای مرتبط ، کاربران این حق را به کارزان میدهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین کارزان مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص یا شرکتهای دیگر منتقل کند.
ماده 3- توافق از راه دور کاربر توافق میکند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیههای قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیههای مربوط به کارزان، از طریق سیستم رایانهای بعمل آید و کاربر ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام میکند. مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربر برعهدۀ کاربر بوده و کاربر ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده پیامهای صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیامهای ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است. کاربر میپذیرد هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیامهای صادره از طرف کارزان به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب میشود و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است. کاربر با عضویت در سرویس کارزان قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سیستم رایانهای و الکترونیکی اعلام میکند. ماده 4- مسئولیت سرویس کارزان کارزان متعهد میشوند در حین ارائه خدمات از هرگونه فعالیت نامتعارف که موجب آزردگی مشتری شود امتناع کنند. تمامی اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد کارزان حفظ شده و دسترسی اشخاص ثالث ممنوع است مگر به درخواست مقامات صالح. مسئولیت کارزان فقط در صورتی است که ارسال درخواست از طریق راه های ارتباطی کارزان انجام شده باشد. اگر به هر نحوی توافق خدمت دهنده و خدمت گیرنده در خارج از کارزان انجام شود، هیچگونه مسئولیتی را متوجه شرکت نمیکند. کارزان با استفاده از نظارتهای خود تلاش میکند سرویس با کیفیت به کاربران ارائه دهد. چنانچه هر یک از کاربران در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق میتوانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس مطرح و کارزان پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد. شرکت با استفاده از انجام نظرسنجی از کاربران خدمت گیرنده در پایان انجام خدمت تلاش میکند خدمات با کیفیت مطلوب به کاربران ارائه دهد. ماده 5 – هزینهها و پرداخت کاربر مشتری میپذیرد هزینۀ سرویس از قبل از طرف مجری یا کارزان مشخص میشود و پس از استفاده از آن اعتراضی نسبت به هزینۀ سرویس نمیتواند داشته باشد. همچنین ممکن است بسته به ویژگیهای سرویس ارائه شده از جمله نوع سرویس، زمان سرویس، مکان سرویس یا عوامل دیگر متغیر باشد. کاربر مشتری نیازی به پرداخت هر گونه وجه اضافه به هر عنوان از قبیل سختی کار، کمک بلاعوض یا قرض و غیره ندارد و پرداخت اضافی به انتخاب شخصی او بوده و ربطی به کارزان ندارد. کارزان این پرداخت اضافه را به هیچ عنوان تایید یا تشویق نمی کند و از کاربر مشتری میخواهد که این موارد را حتما به کارزان اطلاع دهد. پرداخت هزینۀ سرویس فقط از طریق روشهایی که توسط کارزان مشخص شده است، میتواند صورت گیرد. دادن وعده های غذایی از سوی مشتری به ارائه دهنده خدمت اجباری نیست و کارزان پیشنهاد می کند از این امر اجتناب شود. کاربر میپذیرد که باید هزینۀ خدمت را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامه کارزان جهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید به شرکت پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامه کارزان یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه امکان پرداخت از طریق اپلیکیشن فراهم نشود مشتری همچنان موظف به پرداخت هزینه خدمت خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی مشتری با دفتر کارزان یا روشهای قانونی دیگر صورت پذیرد. مشتری مجاز است پس از ارسال درخواست خدمت، صرفاً پیش از آغاز عزیمت مجری به محل کار، خدمت را لغو نماید و پس از ثبت درخواست قطعی، درصورت عدم تمایل به اجرا باید سریعاً به سرویس کارزان اطلاع دهد. کاربر مشتری میپذیرد هیچوقت درخواست به کارزان ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از سرویس کارزان را داشته باشد. کاربر مشتری اگر پس از ارسال درخواست سفارش و پذیرش درخواست توسط کارزان، درخواست را لغو کند، یا در مکان مشخص شده به عنوان محل انجام خدمت در زمان مشخص حضور پیدا نکند و عوامل اجرایی کارزان اگر پس از قبول یک درخواست، درخواست را لغو کند یا پس از پذیرش درخواست در مکان مشخص شده به عنوان محل انحام خدمت حضور پیدا نکند، کارزان می تواند بعلت عدم رعایت مقررات کارزان که منجر به عدم رعایت شهرت و اعتبار کاری او خواهد شد، هزینهای به تشخیص خود به عنوان جریمه از مشتری یا عوامل اجرایی وصول کند. مشتری میپذیرد هر گونه آسیب و تخریبی که در ابزار عوامل اجرایی کارزان ایجاد کند، مسئولیت تامین هزینههای مربوط به تعمیر، تعویض و غیره به عهده وی خواهد بود. در نظر داشته باشید: کارزان تلاش می کند تا بهترین کیفیت را همراه با مناسبترین قیمتها معرفی کند. اما گاهی کیفیت خدمات قیمتی بیشتر می طلبد. پس به هنگام دریافت خدمت به اطلاعاتی که کارزان از خدمت دهنده منتخب در اختیار شما قرار می دهد توجه کنید. از دادن اطلاعات افزون بر چیزی که برای ارائه خدمات لازم است به خدمت دهندگان خودداری کنید. کارزان مختار است در هر لحظه و در صورت صلاحدید متن قوانین موجود در این صفحه را ویرایش کند و کاربر کارزان موظف است همیشه از آخرین تغییرات این صفحه باخبر باشد . Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA |